kasza/kuskus, pieczone/gotowane

Sałatka z komosą ryżową i pieczonymi warzywami

Sałatka z komosą ryżową i pieczonymi warzywami

Składniki:

1 szklanka komosy ryżowej ( użyłam białej, są jeszcze czarna i czerwona)
papryka czerwona
1/2 kabaczka
1/2 cukinii  żółtej
1/2 cukinii zielonej
cebula (bądź pół dużej)
3 ząbki czosnku
pół jabłka
natka pietruszki

 
Sos:

7 łyżek oliwy z oliwek
sok z całej cytryny
sól& pieprz
 

Komosę, najpierw wypłukałam pod bieżącą wodą (pozbywamy ją w ten sposób saponin- to taka naturalna powłoka, która daje bardzo gorzki smak). Potem na szklankę komosy wlałam 2 szklanki zimnej wody. Doprowadziłam do wrzenia i zmniejszyłam ogień. Gotowałam pod przykryciem około 15 minut. Przed upływem tego czasu dodałam małą łyżeczkę soli. Następnie wyłączyłam palnik i zostawiłam na jakieś 5 minut w spokoju. Ugotowana w ten sposób komosa, powinna być sypka a z ziarenek powinny „wyjść” ogonki- to znak, że wszystko jest ok ;).

Cebula, cukinia, papryka, kabaczek, jabłko- wszystko  kroję w plastry bądź ćwiartki, skrapiam oliwą, dodaję trochę soli.Całość wstawiam do nagrzanego piekarnika- 170C na 30 minut. Oczywiście trzeba tam zerkać i ewentualnie wyłączyć wcześniej bądź potrzymać kilka minut dłużej-wszystko zależy od naszych upodobań.

 

Łączymy wszystkie składniki razem, skrapiamy sosem. Posypujemy natką.

 

Z ciekawostek, ta sałatka z komosą ryżową jest zdecydowaną faworytką  mojej siedmioletniej córki, Zuzi. Generalnie zaobserwowałam, że dzieciaki lubią to połączenie smaków.
To jest cenna informacja dla mam ;).

Inny sposób na sałatkę z komosą znajdziecie tutaj.
Dodam tylko, że mówi się na nią też quinoa i naprawdę często gości w naszej kuchni. Jest bardzo sycąca, fajnie strzela w zębach 😉 a poza tym ma dużo białka i wszelakich wartości odżywczych.
p.s Jak mam jej więcej to również dodaję ją do koktajli owocowych- jako niepozorny zagęszczacz 😉 .

 

 

Poprzedni Next Post

You Might Also Like

Brak Komentarzy

Twój komentarz